دسته‌بندی نشده

رنگ مو را چگونه از پوست دست و صورت پاک کنیم

رنگ مو را چگونه از پوست دست و صورت پاک کنیم

خیلی خوب است که بتوان به جای رفتن به یک سالن زیبایی ، در خانه موها را رنگ نمود. این کار اقتصادی‌تر است اما از طرفی، اتفاقات غیر منتظره‌ای مثل قسمت های رنگی که بعد از کار روی پوست بجای می‌ماند، این کار را سختمی‌کند. سوالی که پیش می‌آید ؛ چطور رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟ در اینجا قرار است راه‌ها و روش هایی برای پاک کردن رنگ مو از پوست دست، کنار گوش‌ها، روی پیشانی، پشت سر و دست‌ها به پیشنهاد بدهیم. همچنین راه‌هایی ساده برای رنگی نشدن دست و صورت داریم. پس با ما همراه باشید.

چگونگی پاک کردن رنگ مو از صورت:

با نحوه پاک کردن رنگ مو از پوست صورت از جمله پیشانی، خط رویش مو، گردن، پشت سر و گوش شروع کنیم. باید توجه داشته باشیم که پوست صورت حساس و ظریف است؛ و نباید با شوینده‌های قوی یا با روشی خشن شست. در ابتدا، ساده‌ترین راه یعنی شستن با آب ولرم و صابون را امتحان میکنیم. در صورتی که برایتان تاثیر گذاری نداشت، از روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده میکنیم.

۱-روغن زیتون یا روغن بچه

روغن زیتون و روغن بچه، هر دو، تمیزکننده‌هایی خوبی هستند. به طور کل، از میان پاک‌کننده‌ها، آنهایی که روغنی هستند روی پوست خشکی و حساسیت ایجاد نمی‌کنند. روغن بچه بسیار ملایم است و روغن زیتون سرشار آنتی‌اکسیدان است و خاصیت ضدالتهابی و آبرسان هم دارد. پس، برای پاک کردن رنگ مو از پوست این دو روغن گزینه‌‌های مناسبی برای استفاده هستند.

برای این کار، کمی روغن زیتون یا روغن بچه را روی یک پد یا پنبه بریزید و به آرامی با حرکات دورانی روی قسمت‌های لکه شده بمالید. این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. برای تسکین پوست می‌توانید از ژل آلوئه‌ورای خنک استفاده هم کنید.

رنگ مو را چگونه از پوست دست و صورت پاک کنیم

پاک کردن رنگ مو

۲-وازلین

تحقیقات نشان داده که وازلین می‌تواند به مدت ۶ ساعت از پوست مراقبت کند. همچنین توانایی این را دارد رطوبت پوست را به مدتی طولانی حفظ کرده و پوست را نرم و لطیف کند. برای پاک کردن رنگ مو از پوست صورت ، مقداری وازلین را روی یک تکه پد یا پنبه قرار میدهید و با حرکات دورانی به آرامی پوست خود را پاک کنید. بعد از تمیز کردن صورت برای تسکین پوست می‌توانید از ژل آلوئه‌ورای بصورت خنک استفاده کنید.

توجه داشته باشید ! در صورتی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، از این روش استفاده نکنید.

۳-ژل شوینده با دانه‌های اسکراب

شوینده‌های صورت، می‌توانند آلودگی و چربی پوست را از بین ببرند اما ؛ تا پوستی سالم و تمیز داشته باشید. شستن صورت با ژل شوینده‌ای که ضدآکنه، آبرسان و حاوی دانه‌های اسکراب باشد، می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا کند و پوست را شفاف کند. برای تمیز کردن رنگ مو از پوست هم می‌توان از این شوینده استفاده کرد. برای این کار، صورت خود را خیس کنید. سپس ژل اسکراب را با حرکات دورانی به آرامی به مدت ۲ دقیقه روی پوست ماساژ دهید. در صورت نیاز، این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. برای تسکین پوست می‌توانید از ژل آلوئه‌ورای بصورت خنک استفاده کنید.

۴-پاک کننده‌ی آرایش

پاک‌کننده‌های آرایشی پایه‌ی روغنی دارند، بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش‌های ضدآب و ماندگار هستند. مواد موثره این محصولات به گونه‌ای است که آرایش را به راحتی در خود حل کرده و آن را پاک می‌کند. بنابراین می‌توان از آن برای جدا کردن رنگ مو از پوست استفاده کرد.

رنگ مو را چگونه از پوست دست و صورت پاک کنیم

پاک کننده رنگ مو

۵-خمیردندان

بیشتر خمیردندان‌های موجود  در ترکیبات خود سفیدکننده دارند که کارش از بین بردن لکه‌های زرد روی دندان میباشد. بنابراین می‌توان از آن برای پاک کردن لکه‌ های رنگی روی پوست استفاده کرد. برای این کار مقداری خمیردندان را روی یک پارچه‌ی مرطوب بزنید و به مدت ۲ دقیقه به آرامی روی پوستی که رنگ گرفته را بصورت دورانی بمالید و سپس با یک شوینده‌ی ملایم صورت را بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

باید توجه کنید که خمیردندان می‌تواند وضعیت آکنه‌ی روی پوست را بدتر کند. در مواردی هم می‌تواند باعث بروز حساسیت پوستی و اگزما هم شود. پس حتماٌ با احتیاط استفاده کنید. همچنین، توجه کنید که دست‌های خود را قبل از تمیز کردن صورت خود بشویید. همچنین، اگر پوست خشک یا حساسی دارید، این روش را امتحان نکنید.

۶-الکل

مالیدن الکل به پوست می‌تواند لکه‌ی رنگ مو را پاک کند. از همین اول بگوییم که اگر پوست خشک و حساسی دارید، از این روش استفاده ننمایید. اما در صورتی که پوست شما نرمال تا چرب است، این روش برای شما مناسب میتواند باشد. مقداری الکل روی پنبه یا پد بریزید و به آرامی روی قسمت‌هایی که رنگ گرفته ماساژ دهید. سپس پوست خود را با یک شوینده‌ی ملایم بشویید و با آب گرم آب بکشید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، بعد از شستن، نرم کننده بزنید. برای پاک کردن رنگ مو از روی ناخن و دست هم می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

اگر به یک راهنما برای خرید رنگ مو نیاز دارید یا دوست دارید کار کردن با اسپری رنگ مو را یاد بگیرید، مطالب زیر را دنبال کنید.

چگونگی پاک کردن لکه رنگ مو از دست ها؟

توجه! به هیچ عنوان از موادی که در ادامه خواهیم گفت ؛ برای پاک کردن رنگ مو از پوست صورت استفاده نکنید چون می‌توان پوست را دچار حساسیت کند و آسیبی به آن برساند. اگر پوست حساس یا اگزمایی دارید، به جای پاک کردن، کارهایی انجام دهید که از لک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. در ادامه‌ی همین مقاله درباره‌ی این‌گونه روش‌ها توضیح خواهیم داد. اما ابتدا به راه هایی برای پاک کردن دست‌ها می‌پردازیم.

مایع لباسشویی

مایع لباسشویی ترکیباتی دارد که به سادگی لکه‌های روی پوست را تمیز می‌کند. بنابراین می‌توان از آن برای پاک کردن رنگ مو از پوست دست‌ها استفاده کرد. برای این کار، ابتدا شروع روغن بچه به پوست خود بمالید تا دچار حساسیت و قرمزی نشود. در ادامه مقداری مایع لباسشویی روی یک پارچه‌ی مرطوب بریزید و به آرامی و با حرکات دورانی پوست دست را تمیز کنید. پوست را با آب ولرم آبکشی کنید و مقداری ژل آلوئه‌ورای خنک روی پوست بمالید.

مایع ظرفشویی و جوش شیرین

تحقیقات نشان داده که جوش شیرین یک عامل سفید‌کننده است و برای سفید کردن لکه‌های دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون ظرفشویی حاوی مواد شوینده، مواد فعال سطحی، مواد نگهدارنده، معطر و رنگ‌ها است. ترکیبی از صابون ظرفشویی و جوش شیرین می‌تواند به عنوان یک پاک کننده خوب و قوی عمل کند.

برای تمیز کردن رنگ مو از پوست دست، یک پیمانه جوش شیرین را با یک حبه صابون ظرفشویی مخلوط کنید. آن را روی ناحیه لکه‌دار بمالید و با استفاده از یک پارچه نرم و نمناک به آرامی قسمت رنگی را بشویید. در آخر از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود و آسیب نبیند.

لاک پاک‌کن

لاک پاک‌کن‌ها از استون، الکل و دیگر ترکیباتی ساخته شده‌ که حلال لاک است و می‌تواند به راحتی آن را پاک کند. بنابراین برای پاک کردن رنگ مو از پوست دست ، می‌توانید از این ماده استفاده کنید. برای این کار، مقداری محلول لاک‌ پاک‌ کن را روی یک پنبه بریزید و  به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست خود را پاک کنید. سپس آن قسمت را با آب و صابون شست و شو دهید و از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

اسپری مو

اسپری‌های مو از کوپلیمرهای پلی‌وینیل‌ پیرولیدون یا همان PVPها و الکل‌های مختلف ساخته شده‌اند. اگر روی دست‌ یا هر قسمت دیگر بدن (به جز صورت) لکه‌های رنگ مو دارید، آن را روی ناحیه لکه دار اسپری کنید و به آرامی مالش دهید تا لکه‌ها از بین بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *